Regulamin przyznawania dodatku motywacyjnego
Regulamin przyznawania dodatku motywacyjnego
w Publicznym Gimnazjum
w Gródku.
§1 Postanowienia wstępne.
- Dodatek motywacyjny jest uznaniowym składnikiem wynagrodzenia przyznawanym przez dyrektora w wysokości od 0 do 25% wynagrodzenia zasadniczego w ramach przyznanego przez Zarząd Gminy na dany rok, na ten cel limitu środków finansowych.
- Minimalna pula środków w roku 2000 na dodatek motywacyjny na rok budżetowy wynosi 3% rocznego funduszu płacy nauczyciela stażysty, magistra z przygotowaniem pedagogicznym pomnożonego przez ilość etatów pedagogicznych. Od 1 lutego 2001 roku minimalna pula środków na dodatek motywacyjny na rok budżetowy wynosić będzie 3% rocznego funduszu płacy zasadniczej nauczyciela mianowanego , magistra z przygotowaniem pedagogicznym pomnożonego przez ilość etatów pedagogicznych.
- Dodatek motywacyjny jest przyznawany na okres pół roku, za pracę wykonywaną w minionym półroczu nauczycielom zatrudnionym w pełnym wymiarze oraz w niepełnym wymiarze (co najmniej pół etatu), jeśli ta szkoła jest jedynym miejscem pracy nauczyciela.
- Oryginał pisma o udzielonym dodatku motywacyjnym dyrektor doręcza nauczycielowi, a kopię włącza do akt osobowych pracownika.
- Informację o przyznanych dodatkach motywacyjnych wraz z uzasadnieniem dyrektor jest zobowiązany przedstawić na Radzie Pedagogicznej.
§2 Zasady ogólne przyznawania dodatku motywacyjnego.
- Decyzję w sprawie przyznawania dodatku motywacyjnego nauczycielowi, wicedyrektorowi i innym pracownikom pedagogicznym podejmuje dyrektor.
- Prawo do dodatku motywacyjnego nabywa się po roku pracy w danej szkole, z wyjątkiem nauczycieli przeniesionych z innej placówki.
- Dodatek nie przysługuje nauczycielom przebywającym na urlopach, zarówno płatnych jak i bezpłatnych oraz nauczycielom, którzy w półroczu poprzedzającym przyznanie dodatku nie przepracowali 50% czasu pracy (np. przebywającym na długotrwałym zwolnieniu lekarskim).
- Decyzję o przyznaniu lub odebraniu dodatku motywacyjnego otrzymuje zainteresowany nauczyciel na piśmie. Dodatek motywacyjny przysługuje nauczycielowi posiadającemu co najmniej dobrą ocenę pracy.
- Przyjmuje się zasadę, że aby uzyskać dodatek motywacyjny w pierwszej kolejności należy:
1. wzorowo przestrzegać dyscyplinę pracy i przepisy BHP obowiązujące w szkole
2. prowadzić bez zastrzeżeń dokumentację nauczyciela i wychowawcy
3. Uzyskał minimum 50 punktów.
Nauczyciel niespełniający tych kryteriów nie otrzymuje dodatku. - Przy ustalaniu wysokości dodatku motywacyjnego dyrektor kieruje się spostrzeżeniami dokonanymi w ramach sprawowanego nadzoru pedagogicznego i wykonywanych czynności administracyjno – organizacyjnych, biorąc pod uwagę:
1. hospitacje zajęć
2. lustracje
3. dokumentację prowadzoną przez nauczyciela
4. kwestionariusz indywidualny wypełniany raz w okresie przez nauczycieli
5. innych spostrzeżeń np. ankiety wśród rodziców i uczniów. - Wysokość dodatku motywacyjnego oblicza się metodą punktową. Każde zadanie, czynność, udział w konkursie ma swoją wartość dodatnią. Braki w dokumentacji, problemy z dyscypliną wartość ujemną. Suma zgromadzonych przez nauczyciela punktów daje kwotę dodatku motywacyjnego, która po przeliczeniu na procenty od pensji zasadniczej nauczyciela przekazywana jest do księgowości.
- Kwotę dodatku motywacyjnego oblicza się według wzoru:
Kwota dla nauczyciela = liczba punktów nauczyciela * (liczba etatów* 3% płacy nauczyciela stażysty mgr z p.p./ sumę punktów zdobytych przez wszystkich nauczycieli uprawnionych do dodatku motywacyjnego).
Kwota przeliczona na procenty =( kwota dla nauczyciela / płaca zasadnicza nauczyciela) * 100%, jednak nie więcej niż 25 % wynagrodzenia zasadniczego nauczyciela.
Od 1 lutego 2001 roku we wzorze na kwotę dla nauczyciela płaca nauczyciela stażysty mgr z p.p. zostanie zamieniona na płacę nauczyciela mianowanego mgr z p.p.
§3 Punktacja stosowana do obliczania dodatku motywacyjnego.
Kryteria |
Punkty |
Konkursy przedmiotowe (za każdego ucznia) | |
Etap szkolny |
1 |
Etap rejonowy (powiatowy) |
2,5 |
Etap wojewódzki |
5 |
Finalista, laureat |
10 |
Konkursy artystyczne, zawody sportowe, inne (za każdego ucznia/drużynę) | |
Etap szkolny (I, II, III miejsce) |
1 |
Etap rejonowy ( za każdego ucznia) |
1 |
Etap wojewódzki (za każdego ucznia) |
2 |
Laureaci, finaliści (dodatkowo za każdego ucznia) |
10 |
Powołanie do komisji konkursowej | |
W rejonie |
3 |
W województwie |
6 |
Organizator etapu szkolnego samodzielnie |
4 |
Pomoc w organizacji etapu szkolnego |
2 |
Powołanie do komisji egzaminacyjnej OKE |
10 |
Imprezy, akademie , inscenizacje (za każdą) | |
Dla klasy w czasie lekcji |
1 |
Dla klasy po lekcjach (w zależności od liczby godzin) |
0-3 |
Dla poziomu klas |
4 |
Dla kilku poziomów |
6 |
Dla środowiska (w tym sportowe, festyny itp.) |
10 |
Doskonalenie zawodowe | |
Kursy do 50 h |
4 |
Kursy 50 – 100 h |
6 |
Kursy powyżej 100 h |
15 |
Studia podyplomowe |
25 |
Konferencje metodyczne |
2 |
Lekcje otwarte, pokazowe |
10 |
Rada pedagogiczna | |
Przewodniczący komisji przedmiotowej aktywnie działającej |
Do 10 |
Przygotowanie Rady Pedagogicznej szkoleniowej |
Do 10 |
Przygotowanie sprawdzianu wiedzy (egzamin kompetencji) dla poziomu klas |
10 |
Opiekun Samorządu Uczniowskiego |
Do 20 |
Opiekun sekcji, agendy gazety szkolnej |
Do 20 |
Opiekun nauczyciela odbywającego staż |
15 |
Członek doraźnie powołanej komisji |
5 |
Warsztat pracy | |
Troska o wygląd pracowni |
0 – 10 |
Wzbogacanie warsztatu pracy w pomoce, narzędzia |
0 – 10 |
Innowacje, programy autorskie, publikacje |
0 - 30 |
Strony WWW w internecie lub intranecie szkoły, klasy, przedmiotu |
0 - 20 |
Opieka nad studentami |
10 |
Dokumentacja | |
Brak wpisu tematu lub podpisu ( za każdy) |
-1 |
Brak rozkładów z wymaganiami |
-5 |
Braki na stronach wychowawcy |
-5 |
Braki w arkuszach ocen |
-5 |
Brak teczki wychowawcy |
-5 |
Dokumentacja nauczyciela i wychowawcy bez zastrzeżeń |
10 |
Dyscyplina pracy | |
Nieusprawiedliwiona nieobecność na R.P. |
-5 |
Nieobecność na zebraniu z rodzicami |
-5 |
Nieterminowe realizowanie zarządzeń ( za każde) |
-1 |
Spóźnienie na lekcje (każde) |
-1 |
Nieobecność na dyżurach (każde) |
-1 |
Wycieczki (organizacja) | |
1 dniowe do 4 godzin |
2 |
1 dniowe powyżej 4 godzin |
3 |
2 dniowe |
5 |
3 dniowe |
10 |
Więcej niż 3 dni |
15 |
Pomoc w organizacji i wyjazd |
½ org. |
Hospitacje | |
Realizacja celów nauczania |
0 – 5 |
Wykorzystanie czasu lekcji |
0 –5 |
|
0 –1 5 |
Dostosowanie stopnia trudności i tempa do poziomu uczniów | |
Ciekawe formy pracy (wykorzystanie komputera, filmu, nagrania, scenki itp.) |
0 - 5 |
Realizacja ścieżek edukacyjnych (każda) |
1 |
Rozwijanie zainteresowań i uzdolnień uczniów | |
Lekcje w terenie, teatrze, organach samorządowych, instytucjach |
0 - 5 |
Gazetki tematyczne (za każdą) |
1 |
Przygotowane referaty (z podaną literaturą, przypisami, komentarzami, wnioskami) za każdy udokumentowany |
1 |
Spotkania z ciekawymi osobami |
5 |
Ocenianie | |
Systematyczność [jeżeli l. oc. / (l. ucz. * l. h na tydzień = 2)] (za każde) |
1 |
Diagnozowanie poziomu wiedzy (pomiar dydaktyczny) za każdy opracowany |
5 |
Współpraca z rodzicami | |
zebrania |
1 |
|
|
Pozyskanie do współpracy |
3 |
Współpraca z instytucjami pozaszkolnymi (każdą) | |
Indywidualnie dla ucznia (pomoc społeczna, kurator, PPP itp.) |
1 |
Grupowo ( psycholog, porady zawodoznawcze, itp.) |
2 |
Inne | |
Praca w organizacjach, instytucjach i organach samorządowych, związkach zawodowych (bezpłatne) |
10 |
Praca w świetlicach środowiskowych |
0 - 5 |
Kółka bezpłatne |
0 - 10 |
Praca w wakacje |
0 - 10 |
Znajdowanie sponsorów |
0 - 10 |
metryczka
Wytworzył: Róża Żelazna (31 stycznia 2004)
Opublikował: Róża Żelazna (31 stycznia 2004, 21:59:17)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 9727